Connection Information

To perform the requested action, WordPress needs to access your web server. Please enter your FTP credentials to proceed. If you do not remember your credentials, you should contact your web host.

Connection Type

Weel weet ‘t

Autoschade

Bij autoschade is het belangrijk dat u het schadeformulier samen met de tegenpartij goed invult. Neem daarna zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij alles snel kunnen regelen. Onze samenwerking met erkende schadeherstelbedrijven heeft veel voordelen. Denk daarbij aan een vervangende auto en schadeherstel met garantie.

Verhalen van de schade

Als u alleen WA of WA-extra verzekerd bent en de tegenpartij is schuldig helpen wij u bij het verhalen van de schade. Wij regelen expertise en stellen de tegenpartij aansprakelijk.

Brandschade

Bij brand-, water- of stormschade is het belangrijk dat u er alles aan doet om verdere schade te voorkomen. Raak niet in paniek. Bij brand helpt de brandweer. Afhandeling van de schade wordt daarna door ons geregeld.

Hoe kan ik mijn schadevrijejaren aantonen?

1. Centrale database

Heeft u na 1 september 2007 een autoverzekering afgesloten dan staan uw opgebouwde schadevrije jaren in een centrale database (Roy Data). Uw nieuwe verzekeraar controleert via deze database de door u opgegeven jaren. Zelf ontvangt u een brief met daarin een bevestiging van het aantal schadevrije jaren.

2. Leaseverklaring

Heeft u in een leaseauto gereden? Vraag dan de leasemaatschappij om een verklaring van uw eventuele schades. Verzekeraars gaan bijna altijd akkoord met deze verklaringen, omdat leasemaatschappijen schades goed registreren.

Hoe zeg ik mijn polis op?

Wanneer uw verzekering langer dan één jaar loopt dan kunt u deze dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Bijvoorbeeld, u zegt de verzekering op 20 oktober op, dan eindigt deze per 20 november. U kunt de nieuwe verzekering laten ingaan op 20 november. Deze regeling geldt alleen voor verzekeringen waarvan de verzekeringsmaatschappijen zijn aangesloten bij het Verbond van Verzekeraars.

Wanneer uw verzekering minder dan een jaar geleden is afgesloten dan kunt u deze per eerstvolgende contractvervaldatum opzeggen. Deze datum staat op uw polisblad. Een opzegging dient altijd schriftelijk of per e-mail ingediend te worden. Een opzegging kan gevolgen hebben voor de dekking. Wij kunnen u meer vertellen over eventuele gevolgen van een opzegging. Wanneer u wilt opzeggen omdat u elders een aanbieding heeft gehad, dan vernemen wij dat graag. In veel gevallen kunnen wij u een alternatieve aanbieding doen.

Ik ben nog nooit bij jullie binnen geweest en wil graag weten waar ik jullie kan vinden

Ga naar: https://www.weel.nl/contact/. Daar staat hoe u ons kunt vinden en is het mogelijk om een rondleiding te krijgen door ons kantoor. Daarnaast kan er altijd een afspraak gemaakt worden om uw polissen bij ons op kantoor door te nemen.

Ik ga verhuizen en wil graag een adreswijziging doorgeven, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?

Een adreswijziging kan grote gevolgen hebben voor uw verzekeringen. Het risicoadres van uw inboedelverzekering dient aangepast te worden. Wellicht moet uw inboedel zelfs tijdelijk op twee adressen verzekerd worden. Daarentegen kan de verhuizing consequenties hebben voor uw autoverzekering. De premie is namelijk afhankelijk van het risico en de regio waarin u woonachtig bent. Indien u verhuist naar een ander koophuis dan vervalt de opstalverzekering. Het wordt sterk aanbevolen ook voor uw nieuwe huis een opstalverzekering af te sluiten. Neem bij een verhuizing contact met ons kantoor op. Wij helpen u graag.

Ik heb een nieuwe auto gekocht, ik wil graag de verzekering wijzigen, is dat mogelijk?

Dat is heel goed mogelijk en kan op meerdere manieren. Bel (0251-657050) of mail (info@weel.nl) uw nieuwe kenteken en meldcode door en wij passen uw huidige verzekering aan. Ook in het weekend kunt u de wijziging aan ons doorgeven zodat u zeker weet dat de auto verzekerd is. Spreek in dit geval de voicemail in of stuur een mail naar ons kantoor.

Ik wil graag automatisch betalen, hoe kan ik dat regelen?

U kunt een e-mail met uw naam, adres- en woonplaatsgegevens sturen naar info@weel.nl. Wij zullen dan de automatische betaling in orde maken. Reeds ontvangen nota’s kunt u via internetbankieren voldoen.

Kan ik het kantoor in geval van een calamiteit buiten kantooruren bereiken?

Wanneer u bij NH1816 verzekerd bent, dan kunt u het beste het noodnummer van NH1816 bellen: +31 (0)88-112 1816. In andere gevallen kunt u contact opnemen met Sander Weel (06-13381386) of Frank Vanacker (06-53996085).

Kan ik online mijn eigen polis bekijken welke via Weel loopt?

Dit is tot op heden alleen nog mogelijk voor klanten met een verzekering bij NH1816. Via “Inloggen mijn Polissen” op de homepage kunt u door middel van uw pasnummer en wachtwoord (beide zijn te vinden op het pasje welke u van ons kantoor heeft ontvangen) inloggen en uw eigen polis bekijken. Ook kunt u daar wijzigingen doorgeven of schades digitaal melden. Lukt het inloggen niet? Neem dan contact met ons kantoor op. Wij helpen u graag.

Schade met persoonlijk letsel

Alle schade is vervelend, maar schade met letsel is vaak ingrijpend. Als u persoonlijke schade heeft adviseren wij u direct contact met ons op te nemen. Een schadeformulier is vaak het makkelijkst omdat de gegevens van de tegenpartij dan bekend zijn.

Langdurige klachten

Als blijkt dat de schade zich niet beperkt tot een pleister of een bult, maar er langdurige lichamelijke klachten zijn te verwachten dan schakelen wij over het algemeen een onafhankelijk letselschadebureau in. Dit is vaak het geval bij inkomensderving of langdurige arbeidsongeschiktheid en/of invaliditeit.

Letselschadebureau ’s

De met ons samenwerkende letselschadebureau’s werken alleen voor slachtoffers en tussenpersonen en behartigen uw belangen uitstekend. Normaal gesproken zijn er geen kosten aan verbonden, deze worden namelijk betaald door de verzekeringsmaatschappij.

Stormschade

Voor stormschade geldt bijna altijd een eigen risico. Als er daadwerkelijk storm is geweest is de gevolgschade boven het eigen risico meestal gedekt. Wilt u weten hoe het op uw polis is geregeld? Informeer bij ons.

Uw bedrijf en schade

U zit niet te wachten op schade aan uw bedrijf. De zaken moeten gewoon doorgaan, maar vaak hebt u – door de schade zelf of door het regelen van de schade – een hoop gedoe. Dan is het belangrijk dat de schade snel wordt hersteld of opgelost en dat er noodmaatregelen worden getroffen, zodat uw bedrijf weer verder kan draaien.

Goed verzekerd

Als u goed bent verzekerd worden veel van deze zaken geregeld door uw verzekeringsmaatschappij, de expert of de schaderegelaar. Wilt u weten of uw bedrijfsverzekeringen nog op orde zijn? Neem contact met ons op.

Snel melden
Meldt de schade in ieder geval zo snel mogelijk bij ons kantoor.

Waterschade

Het belangrijkste is dat u de oorzaak van de schade (het lek) vindt en deze zo snel mogelijk herstelt. De gevolgen van de waterschade zijn op de meeste polissen gedekt. De oorzaak van de lekkage moet u zelf (laten) verhelpen. Laat een schilder, aannemer of stukadoor een opgave doen van de herstelkosten van de gevolgschade en neem contact met ons op.